HALLO LEUTE, AB DEM 6. NOVEMBER NEHME ICH TERMINE FÜR 2025 AN. SCHREIBT MICH EINFACH AN ODER RUFT KURZ DURCH.

E-MAIL: dh Tattoo Kontakt | HANDY: 49 (0)176 21 30 13 50 (NUR SMS. HABE KEIN WHATSAP!)

Why is a tattoo so expensive? - Is it really expensive? | Warum ist ein Tattoo so teuer? - Ist es wirklich teuer?

deutscheflagge

What you think you're paying for: For a cool tattoo. - What you actually pay for:

Studio rent & studio insurance, electricity / energy costs, telephone / internet costs, health insurance, tax office (tax), tax consultant. Materials required: machines, needles, paint, Zewa, paint caps, gloves, surface disinfection, skin disinfection, hand disinfection, distilled water, adhesive tape, Vaseline. Water, adhesive tape, Vaseline / milking fat, foil, matrix material, drawing material, print copying material / costs, wooden mouth spatula, plastic cups, cleaning agents, etc, etc.

Advertising (business cards, website), various fees (e.g. GEZ). Time for drawing, time for image rights, time for customer communication (Facebook, email, phone, etc.), time for scheduling work, time for studio cleaning, time for customer advice, training / further education if necessary

... and in the end there should also be a wage left over for the tattoo artist, who sits there for hours concentrating and creating something that will last a lifetime.


deutscheflagge

Was du denkst wofür du bezahlst: Für ein cooles Tattoo. - Wofür du tatsächlich bezahlst:

Studiomiete & Studioversicherung, Strom / Energiekosten, Telefon / Internetkosten, Krankenversicherung, Finanzamt (Steuer), Steuerberater. Anfallendes Material: Maschinen, Nadeln, Farbe, Zewa, Farbkappen, Handschuhe, Flächendesinfektion, Hautdesinfektion, Händedesinfektion, dest. Wasser, Klebeband, Vaseline / Melkfett, Folie, Matrizenmaterial, Zeichenmaterial, Druck-Kopiermaterial / kosten, Holzmundspatel, Plastikbecher, Reinigungsmittel, etc, etc.

Werbung (Visitenkarten, Website), div. Gebühren (z.B. GEZ). Zeit zum zeichnen, Zeit für Bildrechte, Zeit für Kundenkommunikation (Facebook, Email, Tel., etc.), Zeit für Terminplanerarbeiten, Zeit für Studioreinigung, Zeit für Kundenberatung, ggf. Schulungen / Fortbildungen

 ... und am Ende sollte auch noch ein Arbeitslohn für den Tätowierer übrig bleiben, der stundenlang konzentriert da sitzt und etwas schafft, das ein Leben lang bleibt.